donderdag 19 augustus 2010

Mijn Roomie

Zoals beloofd zal ik jullie voorstellen aan mijn Roommate, ook bekend als Jocelle Phillips, beter bekend als het gemakkelijkere uitspreekbare 'JoJo'.
Jocelle kwam ergens in Amerika tot leven op 9 juli 1992, en vond haar plekje in Charlotte (als dat niet mooi is, ik denk dat het meant to be was) met haar mama en zusje.
Maar ze heeft nu met veel plezier en Aggie Pride haar plekje in Greensboro gevonden bij mij in de kamer.
Jojo is een soort van hyperactief luidruchtig meisje of vrouwtje dat me al vanaf de eerste dag vriendelijk en uitbundig welkom heette ("Let's hug").
Haar lievelingseten, of beter gezegd ontbijt zijn noedels in een nietmicrogolfbestendige kom in de microgolf.
En ze is bang van weegschalen.
Maar wel heel netjes! Ze maakt namelijk elke ochtend flink haar bed op.
Ze belt graag met haar mama en met haar 'husband' en praat graag over het algemeen, we match! Om de clichés uit het verhaal te halen, haar husband is niet echt haar husband en zelfs niet haar vriendje. Wel degene waarmee ze weg was toen ze een hele nacht niet thuiskwam, hier valt wat spionagewerk te doen Charlotte!

Jojo is een sociaal gevaarte dat praat met iedereen dat ze tegenkomt en elke dag nieuwe mensen leert kennen, handig om als internationale student bij in te pikken, al maak ik me meestal uit de voeten als het om een jongen-Jojo-situatie gaat, niet dat ze dan gevaarlijk wordt ofzo...

Over het gevaarlijke deelte gesproken, één van haar hobby's is me laten schrikken als ik in de room ben en zij niet, maar ik begin er aan gewend te geraken dus dat valt dan ook weer mee.

Ooh haar lievelingszin is trouwens: "I'll be back", eigenlijk hoeft ze dat niet meer te zeggen want het is nogal logisch dat ze terugkomt en het is niet dat die zin enige tijdsmaat inhoudt, heb ik ondertussen ontdekt.

Haar lievelingskledij is haar haarkapje dat ze overal draagt, en mee rond de campus loopt, ze heeft er ook eentje voor in de douche, maar ze lijkt zelfs daar haar haarkapje te prefereren.

Jojo gaat laat slapen maar slaagt er wel steeds in om rond de zessen op te staan. In haar slaap praat ze graag en ze maakt zo van die leuke snuivende geluiden die beginnen rond slaaptijd en eindigen als ze de kamer verlaat om naar school te gaan en die me wel eens durven wakker houden.

Jojo blijkt een fervent bezoeker te zijn van de gym, of toch in ieder geval de intenties te hebben, daar heeft ze al een stapje voor op mij, al ben ik al geregistreerd, flinke Charlotte!

Naar wat ze voor de rest doet blijft het meestal gissen voor me, al heb ik zo'n vermoeden dat het vaak rondhangen is bij jongens op de kamer. Gisteren kreeg ik de gelegenheid om eens te zien waar ze rondhing en ging ik mee een film kijken bij één van haar nieuwe beste vrienden die ze die dag had ontmoet. En het lijkt erop dat ze er vooral van houdt om veel te dansen en veel lawaai te verkopen, maar ik vond het een aangename vertoning, en ik denk dat de jongens het zelfs nog aangenamer vonden... Daarna gingen we nog wat met onze buren praten die me Jojo voorstelde als "a crazy girl" en het enige dat ik kon denken en zeggen was: "I love it!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten