donderdag 26 augustus 2010

Insomnia

Blijkbaar een soort van synoniem voor leven in Barbee Hall. Als je Barbee Hall langs buiten ziet lijkt dit een rustig vredig "gebouwtje" waar waarschijnlijk meer dan 600 brave zielen zich elke dag weer voorbereiden op zware schooldagen. Als je het binnenplein van Barbee Hall binnentreedt tussen 8u 's morgen en 12u 's middags lijkt het daar nog steeds op. Als je buiten deze openingsuren durft binnen te glippen lijk je in een nieuwe wereld terecht te komen. Best leuk, als je 's avonds terug komt wordt je steevast uitgenodigd om even mee te komen 'chillen' op de trappen. Als je hier overdag zit voel je je nooit alleen want overal in het gebouw klinken wel stemmen of klinkt er muziek. Af en toe volgen er ook 'announcements' die door micro's in elke kamer galmen, dus ja best wel leuk.
Als die announcements je om half 2 's nachts doen wakker schrikken vind ik ze al iets minder leuk. Als de muziek uit drie verschillende kamers rondom mij blijkt te komen, waar ze elk een verschillende stijl prefereren en elk om ter luidst proberen te gaan kan ik het iets minder goed aan. Vermeng dat met onze linkerburen die af en toe eens op de muren bonken, aangezien Jojo daar zelf ook nogal fan van is, en de banddrummers die zich af en toe amuseren met een mooi drumconcert op de railings buiten te maken, dan wordt het wel een beetje een kakafonie. En dan ben ik jullie natuurlijk nog vergeten voor te stellen aan de geliefde twins die over me wonen, ik vermoed dat er bij de geboorte iets misgelopen met hun volumeregeling, maar ik kan je zeggen, ze overstemmen alle muziek zonder enige moeite. Ik ben er ook nog niet helemaal uit of ze heel de tijd ruzie maken of dat het hun manier van communiceren is maar de woorden "fucking, bitch, ..." zijn in hun conversaties geen uitzondering. Ik hoorde trouwens juist drie "fucks" achtereen. Dit was dan het gedeelte over inside Barbee. Want het geluid van vuilbakken die buiten worden uitgeladen wordt afgewisseld met de stemmen van de hangjongeren op Barbee's trappen en met de grave beats uit bijna elke auto die hier voorbij rijdt.
Mijn slapeloosheid wordt dus deels veroorzaakt door het feit dat deze geluiden een hele nacht blijven doorgaan, door Jojo's gesnuif (maar het arme kind heeft het ondertussen wel door en heeft zich dan maar medicijnen tegen een verkoudheid aangeschaft) en door dat er hier ook wel heel veel leuke mensen zijn die soms iets te lang op onze kamer blijven hangen. Maar dat laatste zie ik dan als de aangename Barbeegeluiden, samen met Jojo haar kreetjes!
Een nieuwe reden tot slapeloosheid is trouwens: de eerste zwarte haar die ik op de wc-bril vond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten