zondag 3 oktober 2010

Party Everyday!

Toen ik mijn eerste dagen in Amerika vertoefde stond mijn hoofd nog niet echt naar "partyen" of "clubbing", ik moest namelijk eerst die jetlag uit mijn hoofd krijgen. Toch bleef Sylia, het Mexiaanse meisje, me volledig geshockeerd vragen of wij in België hetzelfde dansten als de Amerikanen en of ik het erg zou vinden moest mijn vriendje zo met een meisje dansen. Naiëf en zonder na te denken antwoordde ik haar steeds dat wij echt wel hetzelfde dansten, "wij zijn toch een geamerikaniseerd land op het vlak van uitgaan?", en dat als ik er niet op moest staan kijken en het zonder enige bijbedoelingen was mijn vriendje echt wel zo met meisjes zou mogen dansen (iedereen die dit leest: het is niet de bedoeling dat jullie nu allemaal gaan proberen om met
Simon te dansen omdat het van mij mag). Maar Sylvia leek geen genoegen te nemen met dit antwoord, en nogal logisch ook, want natuurlijk was ik vergeten dat in Amerika altijd alles groter en extremer is. Dus toen ik voor de eerste keer naar een club downtown ging, verwachtte ik me aan een soort familiaire "local-taferelen". Ik botste echter op de Amerikaanse overdreven dansstijl, die men ook wel eens wil omschrijven als "dry humping", en als je niet verstaat wat dat is, ben ik daar alleen maar blij om, want eigenlijk passen deze woorden niet op een blog die wordt gepromoot bij de plantijnstudenten of die ook een beetje dient om een brug te vormen voor het contact met onder andere mijn grootouders! Maar in ieder geval, het eerste wat ik deed in die club was in shock smsen naar Sylvia: "We don't dance the same in Belgium and if my boyfriend ever dances like that, I'll kill him!" . Dus Simon je bent gewaarschuwd, ondertussen heeft mijn roommate haar een 'taser', soort van elektrocuteer machientje, aangeschaft dus dat maakt het al weer gemakkelijker om dreigementen uit te voeren. Mijn shock blijft trouwens nog elk feestje doorwerken, mijn losse dansstijl is vervangen door grote ogen te trekken terwijl ik kijk naar mensen die dansen. Sorry dat ik met deze foto jullie waarschijnlijk ook even shockeer, maar this is America baby! Naast de clubs heb je hier ook de houseparty's en feestjes op school. Toen we hier naar de gymjam gingen die plaats vond in de sportzaal van de school had ik me verwacht aan een iets braver feestje. Het was misschien wat braver omdat er geen alcohol in de heerlijke rode bekers aanwezig was maar naast het heel dicht tegen elkaar dansen zag ik overal benen vliegen en meisjes op de grond liggen met jongens die er boven hingen om te "dansen". 

Ik weet niet waarom deze leuke foto niet wil
draaien, maar op deze manier kan ik jullie de
clichérode bekers tonen en laten zien dat ik zo
flink ben om niet te drinken;)!
Hoe ik het in mijn hoofd kreeg om Simon dan nog mee te sleuren naar een Houseparty weet ik helemaal niet, maar ik weet wel dat ik als niet zo jaloers vriendinnetje heb gezorgd dat ik gedurende heel het feestje voor hem stond zodat er geen enkel meisje haar rug kon keren naar mijn vriendje, waar ik normaal geen enkel probleem met heb. Iedereen vond Simon ook 'sooooo cute' en het maakte echt geen enkel verschil of ik nu al kussend met hem naast hen stond of er niet bij was, ze moesten het tegen hem gezegd hebben...

Gisteren waren we nogmaals op zoek naar een houseparty, maar de politie bleefk elke houseparty erg vroeg te sluiten tot grote frustratie van mijn vrienden die dan maar besloten hun kamertje snel om te vormen tot een houseparty. Ik denk dat ik vijf minuten moest wachten vooraleer ik mensen langs alle kanten de trappen op zag stormen en vragen of die houseparty hier was, and that is when you feel like your life is turning into an American movie:)


1 opmerking:

  1. ik kijk al uit naar onze eerste houseparty in november
    jammer dat ansje te jong is om mee te gaan
    dad

    BeantwoordenVerwijderen